Sabtu, 24 Jun 2017

Tips Diet di Hari Raya, Program Kurus Online

Ramai Suries dah kat kampung atau tengah otw balik kampung. Masing-masing pun sembang pasal makanan Raya dalam group coaching hehe.

TIPS DIET DI HARI RAYA, Oleh Coach Ina Ab, Pengedar / Coach Herbalife Online Malaysia

1. Minum air kosong. Jangan membazir kalori minum air manis.

2. Pagi & malam makan light nutritious meal yang ada protein & fiber. Buat jadual makan Raya sakan anda 10am-5pm sahaja. Malam rehatkan perut. Contoh breakfast dan dinner yang sesuai adalah Herbalife Formula 1 Shake.

3. Makan small portion each time. Jangan melahap tanpa kawalan. Sikit-sikit tapi pelbagai, semua boleh rasa, kan best dan puas hati tu.

4. Jangan makan kuih raya macam makan nasi pulak. Sebalang habis kat awak dorg je heheh.

5. Isi perut dengan air kosong, buah, sebelum pergi beraya. Jangan prgi beraya dalam keadaan lapar.

PESANAN UNTUK MY DEAR HERBALIFE SURIKURUS ONLINE COACHING...


1. First of all, TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH for your achievement sepanjang dalam program kurus ni!! Kalau pandang belakang balik, betapa banyaknya akak-akak semua dah berjaya ubah gaya hidup. Dah pandai eye ball kualiti dan kuantiti makanan, eye ball nutritional value. I'm so proud of you all.

You are also my inspiration in many ways, antaranya, PANDAI DAN KREATIF SANGAT UNTUK BUAT MASAKAN SIHAT & SEDAP.

Keep it up. Turunkan legacy gaya hidup sihat anda pada keluarga ya.

2. Dah balik kampung tu, nak beraya, jumpa keluarga, mesti ramai yang tegur, "Eh dah kuruslah!!". Ada yang puji kurus, ada yang kata hangan kurus sangat, ada yang tanya "Kencing manis ke?" T__T

Kalau yang dapat pujian tu, yes you can pat yourself well done. You deserve it. Tapi lepas habis Raya jangan terus melarat sampai hujung tahun 'beraya' pulak tau heheh. Kite sambung terussss lepas Raya k.

Yang dapat kritikan tu, kencing manislah, kurus sangat tak lawa lah, sakit lah, jangan dengar. Remove cepat-cepat. AKAK-AKAK RASA BADAN SIHAT, BADAN RINGAN, RASA KUAT, ITU YANG TERBAIK DAN ITU YANG SEBENAR. Kalau sedih boleh share dalam group je k. Kite support each other. Xoxo.

3. Kalau orang tanya macam mana boleh kurus, jangan lupa promote Coaching SuriKurus tau. Heheh. JANGAN RAHSIAKAN!! Kesian kawan keluarga tanya nak tahu, akak pulak malu-malu. Dorg pulak tak kurus. Akak-akak pun happy dengan coaching kite, ceritalah yang jujur terus. WHAT MAKES YOU HAPPY in this program kan. :)

Ramai orang nak kurus. Tapi orang takut nak cuba, atau mungkin dah banyak kali gagal. Jadi kalau akak dah kurus, share lah pada org lain. Boleh bantu yang sedang mencari jalan tu.

4. Kalau kena sindir/tegur/ejek sebab portion control, makan sikit, minum air kosong je, diet, buat dek je. Jangan ambil hati. Kalau saya punya jawapan, "Cepat kenyang la hihihi" atau "Nanti nak makan lagi hihihi." Tapi taknak jawab pun takpe. Cuma takyahla sakit hati. Enjoy jeee :D

Sebab saya selalu minum air kosong, agak common je untuk saya dapat soalan, "Ni diet ni boleh makan ke ini ini ini?" Saya jawab, "Ehh boleh. Sebab dietlah boleh makan!" hehehe.

5. Nanti akan ada yang kutuk akak akak bila tengok minum Shake, minum Teamix. Segala keburukan Herbalife akan disenaraikan. Akak akak takyah badmood atau down k. Dorg cakap mcm tu sebab dorg risau. Biasala zaman produk sekarang dah macam-macam kan.

Tapi yang tahu fakta, yang kenal Coach, yang dah rasa perubahan, yang dan faham fungsi produk, adalah akak-akak sendiri.

Kalau nak ikut kata org, kurus pun salah gemuk pun salah guna produk pun salah. Ada je yang salah. Over eating je yang tak salah dalam community ni hehe.

6. Lastly, JANGAN LUPA APPLY 7 TIPS MAKAN RAYA yang Coach explain dalam Group ya! Kalau apply semua, mesti senang maintain berat. Bebelan dah dapat, tinggal apply je.

Sekian bebelan panjang dari #CoachKuatBebel. Akhir kata jangan stress sangat Raya, sebab ada 11 bulan yang bukan Raya tu, itu lagi penting dari sebulan Raya. Yang penting habis Raya nanti kena reset minda & tubuh untuk restart program balik sampai ke berat ideal ya.

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN.

Dari HeadCoach SuriKurus, Coach Ina & Ab.

#TeamSuriKurus
#HerbalifeMalaysia



Lebih lanjut tentang Program Turun Berat Badan kami : PROGRAM TURUN BERAT BADAN HERBALIFE

Anda mencari Coach Kurus khas WANITA? : COACH TURUN BERAT BADAN WANITA


Dapatkan produk Herbalife dan Coaching dari kami : 
Whatsapp 013628514 
Whatsapp 013628514 
Whatsapp 013628514 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...