Ahad, 15 Oktober 2017

Kebaikan Produk Herbalife Aloe Vera Concentrate, Original and Mango

HERBAL ALOE CONCENTRATE 





FUNGSI ALOE VERA HERBALIFE
🌸 support sistem pencernaan yang terbeban dengan gaya hidup stress, kurg fiber, makanan tak sihat, banyak gula, lemak, transfat, processed foods - ni semua membebankan usus. Aloe Herbalife membantu sistem pencernaan kita untuk lebih lancar regardless of gaya hidup zaman kini yang membebankan usus seperti diatas.
🌸 mengandungi organic nutrients, natural enzymes, vitamins, minerals, amino acids, & aloe vera. 
🌸 mengandungi chamomile & antioxidants untuk melawan kesan negative toxins & penuaan. 
🌸 Tingkatkan penyerapan nutrients, jadi kita akan dapat the most daripada makanan yg kita ambil. 






KESAN ALOE VERA OVERALL : 

1. Boost weight loss
2. Kulit yang sihat
3. Badan lebih sihat dan segar

ALOE VERA HERBALIFE KINI ADA DUA PERISA!

Tahun 2017 ni ada macam-macam produk masuk! Nilah antaranya, Aloe Vera perisa Mango. Nyummmmsss. Memang sedap. 



Boleh la try ye. 

FOLLOW INSTAGRAM : @amalinapeter_coach untuk update terkini




Info semua produk Herbalife di Malaysia : Produk Herbalife Online, klik sini


Jom join coaching kurus Herbalife bersama #TeamSuriKurus! : Untuk Turun Berat Badan dengan Herbalife dan Coaching, klik sini

Produk Herbalife untuk kurus? : Produk Herbalife untuk Kurus Klik Sini

Tips ke Legoland Malaysia Hotel dan Theme Park 2017

Assalamualaikum. 

Visit Legoland Malaysia pada 2017

Alhamdulillah untuk tahun 2017 kami melawat Legoland Hotel dan Theme Park Johor Bahru dalam 4 - 5 kali jugak. Ada banyak sebab kami pilih Legoland sebagai destinasi frequent kami tahun ni. Dan oleh sebab itu kami pun daftar Annual Pass pada January 2017.




Tema Tahun ni Star Wars dan Ninjago!

WHY LEGOLAND?

Kenapa kami suka pilih Legoland sebagai destinasi? 

Tempat yang kids boleh have fun ni, adalah tempat untuk parents paling boleh relax sebenarnya. 


Sebab kami berdua kerja dari rumah, sometimes kami nak ada 'break' untuk rehat sekejap. Kena pilih tempat yang parents tak payah fikir sangat nak melayan anak. So yes Legoland. It is a no cranky zone sebab kids boleh main independently happily to the max! 


LEGOLAND SESUAI UNTUK ANAK UMUR BERAPA?

- Bawah 3 tahun maybe tak sesuai lagi. Tak boleh main apa-apa pun.
- Untuk anak berusia 3-5 tahun, dah okey sebab dorg boleh enjoy, boleh appreciate. Dan ada 7-10 ride kot yang dorg boleh naik. (Driving school, Boat School, Horse ride, Aeroplane, Ninjago, dan beberapa jenis ride yang saya tak ingat namanya). They still can enjoy all attractions though. 
- Untuk anak atas 6 tahun (atau 5 tahun pun boleh kalau tinggi 100-110cm) memang dorg boleh fully enjoy semua ride kat Legoland tu. 


90cm ada 7-10 ride
110cm semua boleh naik tapi dengan 1 adult teman
Boleh check tinggi anak anda sebelum rancang datang kalau betul-betul nak make sure berbaloi.

Yang paling berbaloi memang bila anak cecah usia 5-6 tahun tu. Tapi bagi kami, 3 tahun pun dah okey. Ikutla parents jenis nak pergi untuk perfect moment then better pergi bila anak besar sikit, atau parents nak pergi untuk rehat (mcm kami hehe), so boleh je 3 tahun pun pergi enjoy-enjoy.


Untuk tahun 2017 ni, anak-anak kami berusia 4 dan 6 tahun. So mmg dah boleh enjoy Legoland. Walaupun si Adik akan sedih bila Kaka dapat naik ride dia tak dapat. Tapi nanti saya dan Adik akan makan aiskrim sama-sama bila Papa dan Kakak naik ride. So, okey je win win for all. Quality family time :D

Rujuk cerita kami ke Legoland waktu anak-anak berusia 1 dan 3 tahun di sini : http://amalina-peter.blogspot.my/2014/10/legoland-malaysia-review.html

budak kecil still boleh tolong team dengan family kat sini

ANNUAL PASS LEGOLAND MALAYSIA

Annual pass yang kami ambil adalah Standard Pass (untuk 2018, nama barunya Awesome Pass), sebab kami tak berminat nak pergi Water Park sekali. 

So antara benefit Standard Pass 2017 yang kami dapat adalah :

- Unlimited entry ke Legoland Malaysia JB selama 12 bulan
- 10% diskaun hotel Legoland Malaysia JB
- Diskaun stroller

Itu je. At least itu je yang kami frequently guna. Yang lain tak relevent sangat so tak ingat.

HARGA STANDARD ANNUAL PASS LEGOLAND

Sejujurnya saya TAK INGAT LANGSUNG harga annual pass tu heheh. Sebab kami daftar Febuary 2017. So calculation harga semua tak ingat. Waktu tu ada promosi 10-20% diskaun daftar annual pass. Pastu kitorg tengok tahun 2017 ni mmg akan banyak ke Johor / lalu Johor. So banyak opportunity nak singgah.

Yang penting based on our calculations, bayaran harga standard annual pass tu bersamaan dengan 2x masuk Legoland. So kalau rancang nak masuk lebih dari 2x, memang berbaloi lah ambik Annual Pass terus.

HARGA PREMIUM ANNUAL PASS dan AWESOME PASS LEGOLAND 2018

Berikut adalah detail Awesome Pass untuk 2018, bagi yang nak merancang. Boleh check website Legoland Malaysia untuk check kalau ada promosi bila daftar.






TIPS KE LEGOLAND THEME PARK MALAYSIA JOHOR BAHRU 2017

First time pergi Legoland tahun 2014, saya ada ceritakan review di http://amalina-peter.blogspot.my/2014/10/legoland-malaysia-review.html

Basically banyak benda yang sama daris segi Review. Alhamdulillah, tahniah kepada Legoland Malaysia, service, hotel, dan theme park maintain sama je tahun ni berbanding 3 tahun lepas. Takde pun makin teruk ke apa. So review insyaAllah sama je.

So kali ni, saya akan focus share TIPS untuk enjoy Legoland sepenuhnya. 



TIPS #1 : Pergi waktu low season untuk maximum fun (for kids) and relaxation (for parents). 

Tips ni memang susah nak diaplikasikan bagi mereka yang bekerja dan anak-anak yang sekolah. So sama ada kena redha jelah hadap ramai-ramai orang, beratur lama, semua crowded, ataupun plan betul-betul untuk pergi waktu low season, apa cara sekalipun.

Walaupun kami pergi ke Legoland 5 kali tahun ni, kami memang akan pergi waktu low season je. itu pun still beratur crowded dengan Mat Salleh, foreigners. Tak boleh imagine kalau high peak season macam mana crowd nya.





TIPS #2 : Bersedia untuk spend sepanjang hari dalam Theme Park tu.

Antara soalan common pelancong adalah, average berapa jam kita akan spend dalam theme park? Untuk Legoland, InsyaAllah sepanjang hari kot.

Kalau low peak season, tak payah beratur pun kat mana-mana ride. So boleh bergerak pantas.

Kalau high peak season, dah tentu nak masuk mana-mana ride akan beratur sejam atau lebih? So memang kena prepare sepanjang hari.




TIPS #3 : Spend masa lebih di Build And Test area.

So kalau pergi waktu low peak season, akan ada banyak masa lapang nak habiskan kat theme park tu kan? Kami akan spend lebih masa bg anak main puas-puas kat Build-and-Test ni. Kat sini anak-anak boleh build kereta ikut creativity masing-masing, pastu test speed kat track yang disediakan tengok laju tak. 

Biasanya kids akan test dan improve continuously sampai mereka puas hati. It's very good for the to discover design kereta yang paling laju macam mana. 

For whatever reason, kereta my 4 year old girl tu mesti akan menang paling laju padahal binaan kereta dialah yang paling tak ikut fakta sains sekali hahah.

Build your car
Buat cantik-cantik ikut kreativiti
Test kereta paling laju
   

TIPS #4 : Bila makan, tempat makan paling okey adalah di MARKET RESTAURANT (sebelah driving school- last sekali sebelah entrance Legoland)

Makan kat sini banyak choice main meal berbanding kedai lain. Tapi Adult Meal nye akan dapat ayam besar. Memandangkan kami selalu susah nak habiskan Ayam, kami akan order KIDS MEAL kat sini. Nasi portion sama, tapi ayam kecik sikit. Barulah tepat boleh habis. Murah pun murah.

First time makan Adult meal sorg satu. Stress nak habiskan ayam. Tak tahula sebab family weols perut kecik ke apa. hahaha




Menu Adult. Mahal pastu tak habis -__-"

Menu Kids.

TIPS #5 : Teamix dan Guarana Herbalife untuk boost tenaga nak jalan 6-9km sehari! 

Legoland tak bagi bawak masuk makanan. Tapi air kosong saya selalu boleh je masuk. So everytime pergi saya memang bawak siap-siap botol air 2L. Pastu tengahari sikit bila dah letih, bancuh Teamix Herbalife sekali.


Dapatkan Herbalife Online : KLIK SINI

TIPS #6 : Restaurant kat Medini Mall sebelah Legoland tu, kalau Low Peak Season, sangat kosong. So makanannya pun tak fresh.

Lepas banyak kali ada bad experience kat Medini Mall restaurant, kami mmg tak pernah makan situ dah. T__T. Tak tahulah kalau high peak season, tapi kalau waktu takde orang tu, memang kosong je. Makan KFC pun rasa ayamnya busuk sikit. T__T seriousss sedih okey. 

So tips kat mana-mana kawasan pelancongan pun, pastikan makan kat kedai yang ada flow manusia. 

TIPS #7 : Makanan/Minuman kat dalam Legoland dan Medini Mall semua mahal-mahal. 

Jadi sila prepare mind. Kalau air kosong bolehla bawah siap-siap. Tapi air lain, atau makanan, tak boleh bawak. Kena beli kat dalam Legoland tu. Mindset kenala ready. Nak pergi Legoland, nak makan pun kena spend lebih sikit. 

TIPS #8 : Semua ride dan attraction pun best. So takde advice khas untuk pilih-pilih mana yang best mana yang boleh skip hehe.

Although, we would always skip the show, 3d movie, dan semua berkenaan show. Heheh. Ngantuk okeyyy boring. Tapi anak-anak suka je. Mak Ayah yang pura-pura tak nampak bila lalu sebab bosan. Lols.



 
 

=======================

tu je kot tips yang saya boleh fikir. Kalau ada soalan boleh tanya kat comment ye. Saya pun tak tahu nak cerita apa lagi pasal Theme Park ni.

TIPS KE LEGOLAND HOTEL JOHOR BAHRU

Almost everytime ke Legoland Malaysia ni, kami akan stay hotel. Standard harga hotel legoland memang agak mahal, tapi ada tips kami untuk dapat yang paling murah. Plus kena tahu cara nak enjoy Legoland hotel ni. Bagi saya sangat berbaloi untuk family getaway.


TIPS HOTEL LEGOLAND #1 : Rancang awal untuk check tarikh hotel paling murah sepanjang tahun.

Biasanya date paling murah tu memang waktu bukan cuti sekolah dan tak ada apa-apa cuti. Dan weekdays. Hehe. Pandai-pandaila adjust budget. Tengok gambar kat bawah adalah contoh RATE SETIAP HARI SEPANJANG TAHUN pada kalendar Legoland Malaysia Resort sendiri. Macam mana nak ke sini?

1. Pergi ke ke website Legoland Hotel Malaysia
2. Konon-konon pilih check in check out date
3. Lepas dah keluar harga, kite tekan untuk tukar tarikh (atas tu tulis "DATES OF STAY", tekan yang tu.
*laptop sahaja. Mobile tak boleh rasanya saya cuba cari takde. Maybe saya tak jumpa, atau maybe memang takde.

SABTU AHAD still boleh dapat rate RM770. Walaupun rate paling murah untuk Legoland Hotel ni RM670. Selalu kami akan pilih paling murah tu sebab kami ada pilihan masa sebab kerja sendiri. So why not just enjoy pergi waktu paling murah kan? Lagipun waktu paling murah tu biasanya memang paling kosong.

Disebabkan kami pemegang Annual Pass 2017, kami dapat diskaun 15% lagi dari rate yang ditunjukkan. Means RM670 - 15% = RM 570. Tapi kami check untuk tahun 2018 ni, Standard Pass (Awesome Pass) dah takde hotel discount ye. Makin kedekut Legoland ni heheh.





Ramai jugak untuk low peak season.


TIPS HOTEL LEGOLAND #2 : Saiz bilik untuk 2 dewasa, 3 kanak-kanak bawah 12 tahun. 

Sesuai untuk family ramai anak sebenarnya. 


TIPS HOTEL LEGOLAND #3 : Lobi hotel banyak aktiviti percuma.

Kat sini lah yang saya katakan, PARENTS BOLEH REHAT. Dengan bayaran hotel tu, kami dah tak payah fikir pasal kids dah. Bawak dorg lepak kat lobi hotel, mainlah berjam-jam. Mak duduk tepi je. Kalau mak tengah rajin, boleh main sama-sama kids. Tapi kalau nak rehat, rehatlah. Bagi dorg bergaul dengan budak-budak lain. Lagi bagus!!

Biasanya saya bagi kids main petang sampai malam. Sampai dorg sendiri penat. Naik bilik terus tidur.

Elakkan ada planning lain bila duduk hotel ni. Contohnya duduk legoland hotel pastu ada banyak aktiviti luar hotel. Nanti anak-anak tak puas main. Kalau banyak kena keluar hotel, baik duduk hotel lain je :D

Magic Show Entertainment 
 
Lego Pool


Giant Lego Brick

Giant Lego Brick

Giant Lego Brick

TIPS HOTEL LEGOLAND #4 : Kedai runcit situ MAHAL barangnya. Beli siap-siap sebelum datang.

Untuk hotel, breakfast provided. Lunch dan dinner kalau dulu ada ala carte dengan harga standard hotel, tapi tahun ni kami check macam takde. Bila tanya, dorg kata ada sushi cafe je untuk ala carte. So kami makan luar lah sebab nak kena makan makanan melayu jugak.

Untuk snek, kedia snek cuba ada kat Medini Mall je. MAHAL wey. Baik beli siap-siap segala snek dulu sebab anak-anak memang lapar je memanjang kat Legoland ni. Maklumlah dorg main non stop!!

Recently kami duduk 3 hari 2 malam kat Legoland, dan pergi ke Theme Park 2 hari berturut-turut (kan annual pass tunjuk kad je nak masuk), hari ke 3 dua-dua anak demam terus sebab main non stop pagi sampai malam. Heheh. Sooo.... cmtulah dorg kat Legoland. Mak Ayah pun kena kuat nak layan anak. Jangan lupa minum SHAKE, WHEY PROTEIN, dan TEAMIX. Ni memang produk power untuk fit family nak beraktiviti.


TIPS HOTEL LEGOLAND #5 : Toiletries provided, including tooth brush tooth paste

Tak payah beratkan beg bawak toiletries ye. Semua provided.


TIPS HOTEL LEGOLAND #6 : Air minum dalam bilik diberi 1L sehari. Dan lobi hotel ada COWAY!!

Siapa kaki minum air kosong macam family kami, memang sukalah ada Coway terus boleh refill air. Machine nye terletak dalam restaurant, tapi betul2 kat pintu. So masuk jela restaurant tu anytime of the day pun untuk refill air.

TIPS HOTEL LEGOLAND #7 : Ada hadiah untuk setiap keluarga yang check in hotel. So pastikan bila masuk bilik, anda selesaikan puzzle yang diberi, unlock box, ambik hadiah. 

Hadiahnya bestlah. Biasanya Lego minifigures kalau beli RM10. Lately ni dapat Lego Friends jugak. Selalu ada 2-3 item hadiah dalam box tu. Seronok anak-anak dapat collect minifigures baru setiap kali check in hotel.


2 section room. Kids and adults section. Memang family friendly.
Jangan lupa bawak Herbalife Products untuk healthy body walaupun bercuti!


=======================

Sekian je sharing. 

Kalau ada apa-apa soalan bolehla comment tanya. Saya pun tak tahu nak share apa lagi hehe. 

Thank you for reading!!

Ahad, 10 September 2017

Cameron Highland 3 Hari 2 malam : Aktiviti Kami

Ni nak share itinerary kami ke CH dua minggu lepas, pada 24 Aug - 26 Aug 2017. 3 hari 2 malam. 

Pada asalnya saya google dan research betul-betul jugak aktiviti menarik di Cameron Highland, tempat menarik untuk dilawati di Cameron Highland. Lepas dah senaraikan semua, kena cross aktiviti-aktiviti yang tak sesuai untuk ibu mengandung 6 bulan ni. ;D 

Pastu saya rujuk peta sebab Cameron Highland ni jalannya macam satu garis lurus kan. Dari Tapah akan jumpa Ringlet, Tanah Rata, Brinchang, bahagia Pasar Kea, pastu jalan ke Simpang Pulai. So taknakla buat itinerary kena kenal pasti kawasan-kawasan situ supaya effective dan tak buang masa. 




CAMERON HIGHLAND ITINERARY. 24 AUGUST - 26 AUGUST
Route pergi : TAPAH. Route balik : SIMPANG PULAU. HOTEL : ROSA PASADENA

HARI PERTAMA : KHAMIS

Patutnya kami gerak dari KL jam 8 pagi. Tapi plan kena tukar sebab tak siap pack barang lagi. Heheh. Jadi kami gerak jam 12 tengahari. Membazirla sikit masa, kalau tak boleh spend more time atas bukit heheh.

12 pm : depart from home (Tapah Route)

Singgah LATA ISKANDAR on the way naik


Tak plan pun nak turun kat Lata Iskandar ni. Tapi bila lalu tu kosong je takde orang, singgahla kejap ambik gambar dan celup-celup kaki sikit. Hehe. Kalau siapa yang rajin tu bolehla siap untuk mandi terus. 

CAMERON VALLEY TEA HOUSE, (between Ringlet dan Tanah Rata)

3 pm : Tea at Cameron Valley Tea House 1

Saya dan husband memang paling suka singgah lama-lama sikit kat cafe ni, minum dua gelas teh tarik terus. Heheh. 

Tea house kat sini ada 2. Yang Tea House 1 parking sangat sikit. Kami sampai Khamis, belum cuti sekolah lagi, jadi senangla cari parking. Kalau datang weekend atau cuti sekolah, memang jauhla parking tepi jalan. 

Kalau pergi depan sikit ada Tea House 2, yang itu banyak parkingnya. Itupun masih penuh jugak waktu cuti sekolah. 

Permandangan cantik, minum teh tarik lama-lama ni seronoklah.

Ada banyak jenis air kt sini. Tapi Teh Tarik pilihan kami hehehe. Sedap kalau ada karipap jugak, malangnya dorg dah tak hidang karipap. Semua menu western je :(

Agro-Technology Park Mardi Cameron Highlands 

4 pm : depart to MARDI Agrotech 

Bayaran Masuk: Dewasa RM5 | Kanak – Kanak RM 3.00

Waktu Operasi:
Isnin – Khamis (8.00am-12.45pm)
Sabtu-Ahad (8.00am – 5.00pm)
Jumaat (8.00am – 12.30pm / 2.30pm – 5.00pm)

Lokasi: JKR266, Jln Persiaran Endah, Tanah Rata, 39000, Cameron Highlands.


Walaupun banyak kali ke CH, ni first time kami ke Mardi Agro Tech park. Best rupanya tempat ni untuk yang ada anak-anak kecil!

Cumanya kami pergi harini time bukan cuti sekolah/bukan weekend. So tak meriah sangat. Tapi still okey. Boleh makan ais krim.


Rupa-rupanya budak-budak ni suka sangat tengok bunga! Tak sangka! Kalau ikut perangai Mama dorg, tengok  bunga ni memang bosan betul. Lama dorg jalan sini belek2 bunga. Saya duduk tepi je dengan husband.

Peminat bunga

Ada periuk kera. So kelas biology kejap ajar anak-anak tentang pokok ni.

Ais krim Al Mashoor Mardi yang famous ni. SERIOUSSSSSS SEDAP SANGAT!! Rasa home made, rasa fresh. Kitorg makan banyak sangat! Harga RM4 satu.

PS : Yang ada anak perempuan tu, jangan lupa bagi buat inai kat situ. RM5 satu tangan. Tapi akak inai tu bagi adiknya buat free je. Budak-budak ni suka sangat MARDI sebab dapat inai dan ais krim sedap. 

Check-in Hotel Rosa Passadena, Brinchang

6 pm : CHECK IN HOTEL. REST.

Mula-mula nak check in homestay je. Banyak homestay apartment kat CH ni. Tapi bila fikir nak makan breakfast hotel (sebab mak buyung ni nak makannn je haha), carila hotel yang ada breakfast sekali.

Saya pilih Rosa Passadena sebab tandas dia ada bath tub. So bolehla budak-budak ni main, tak bosan kat hotel, waktu kami nak rehat. Lagipun biliknya luas sangat. Senang nak jaga anak-anak.

Kebersihan : 3 bintang
Luas : 5 bintang
Breakfast : 4 bintang untuk rasa, 3 bintang untuk choices (ada nasi lemak, roti, bubur, dan teh/kopi sahaja)

Lain-lain okey je Alhamdulillah.

Makam malam di Restoran Taman Abang Streamboat dan Grill

8 pm : Dinner 

Ingatkan steamboat mcm kat Johnny's tu. Rupanya buffet, pastu ada griller sekali. Seronok lahhh kami mencuba benda baru. Pastu siapa tak suka buffet kan. Makan makan makannnn. 

Harga RM40 seorang (tak silaplah. Tak berapa ingat harga ni)
Kanak-kanak murah sikit. 
Adik paling kecik tu percuba. 



Kami suka makan real food real protein. Apa lagi, banyak betul refill kambing!! Hahah. Sedap woi kambing. Alhamdulillah.  

Husband jadi tukang grill sorg-sorg. Wife makan sambil jaga anak hehehe. Udang pun refill banyak kali sebab budak-budak tu peminat udang. Makan nasi dengan udang je. 
Lagi satu yang budak-budak refill sampai last adalah ais krim. Haaa. Punyalah besar perut keluarga Herbalife. Sebab tulah kena ada Herbalife. Kalau tak masing-masing dah gemuk dah ni hahah.

HARI KEDUA : JUMAAT

Lepas sarapan pagi, pukul 10 pagi mcm tu kami gerak jalan-jalan ke Taman Sedia. 

TAMAN SEDIA : Al Mashoor, YZ Agro Farm & Cafe, KHM Strawberry & Jam, 200 Seeds Cafe Abang Strawberry (Nasi Lemak Sambal Strawberry)

Taman Sedia ni perkampungan Melayu kat Cameron Highlands. Lokasi Kampung Taman Sedia terletak antara pekan Tanah Rata dan Brinchang. Kat sini ada banyak ladang strawberi dan ladang sayur yang diusahakan oleh kaum bumiputra. Ada ladang yang kita boleh petik buah strawberi sendiri dan ada yang dijual yang telah siap dibungkus.

Kami tak petik sendiri sebab time pergi tu tengok semua farm pun tengah tak banyak buah. So beli mana yang sedia ada je. 

Bagi saya kampung ni best lah sebab ada banyak cafe yang boleh dicuba. Antara yang paling famous adalah Scone di YZ Agro Farm and Cafe.

Setelah google dan search reviews, top nama yang disebut kat Taman Sedia ni adalah :

Taman Agro Al Mashoor

Masa buka : 8.30am - 5.30pm

Katanya cafe ni ada macam-macam, tapi yang betul best cuma ais krim strawberry tu jela. (Yang sama dengan kat MARDI jugak). Strawbery cicah coklat rasa biasa-biasa je. 

makan strawberry sungguh-sungguh



YZ Agro Farm and Cafe

Masa buka : 8.30am-6pm

Baca kat review, kat cafe ni ada macam-macam makanan. Dan scone sini terbaik kata review kat internet. Tapi bila kami pergi semua takde. Maybe bukan cuti kot jadi supply tak banyak. T__T Tulah keburukan bila pergi waktu bukan cuti sekolah.

KHM Strawberry and Jam

Masa buka : 8.30am - 6pm

Ladang strawberry, ada buah anggur sekali. Review sini pun best orang kata. Tapi sama la jugak sebab bukan cuti, tak banyak benda dan cepat habis. So jalan-jalan tengok kawasan jelah. 

200 Seeds Cafe Abang Strawberry

Kedai ni famous dengan Nasi Lemak Sambal Strawberry. Lepas makan pun boleh kutip buah Strawberry kat ladang nya. 

Berhadapan dengan restoran ni ada gerai jual Strawberry tepi jalan. Kat situ kami beli buah Strawberry yang paling fresh, besar, dan berkualiti berbanding tempat lain. Tak tahulah lain masa lain pulak hasilnya. 

Sambal strawberry tu sedap. Tapi sikit sangatt. Heheh. Makan tengahari sini terus.


Taman Kea, Taman Rama-Rama, Orchid and Rose Garden

12 pm : KEA FARMButterfly FarmOrchid & Rose Garden

Kawasan Kea ni ada banyak kedai, strawberry farm, pasar. Since dah puas dapat Strawberry kat Taman Sedia, kami tak tengok pasar dan kawasan Strawberry nye. Layan budak-budak ni singgah Taman Rama-Rama dan Orchid and Rose Garden. 

Taman Rama-Rama Kea



Orchid and Rose Garden



Boh Tea Center Sungai Palas

Dah pukul 2pm tu macam banyak lagi masa. Jadi kami pun decide jalan masuk je Boh Tea Center Sungai Palas. 


Mak buyung mendaki nak ke cafe. 

Rasa biasa-biasa je. Bolehla enjoy view.

Teh Tarik kurang umph.  
Let's just enjoy our view and our hike. 

Pasar Malam Sungai Ruil 

Sebab semua orang kata tempat wajib, kitorg pun pergi jelah. Pastu tak beli apa-apa pun dan takde gambar pun. Hahah. Takpela wajib jalan-jalan jelah.


HARI KETIGA : SABTU

Harini dah start cuti! Jadi mulalah merasai azabnya traffic jam. 

Sepatutnya jadual kami hari last ni adalah berikut :
(Balik melalui Simpang Pulai sebab nak jalan-jalan lagi. Naik haritu dah lalu Tapah)

Cameron Lavender Garden
Cameron Valley Tea House Kuala Terla
Avant Chocolate / Green View Garden

WALAU BAGAIMANA PUN, sebab tengok jem teruk sangat kat kawasan Kea, dan saya pun lepas 2 hari non stop makan, badan dah tak sihat. Kami decide untuk turun melalui Tapah jugak. 

Anak-anak pun tak habis-habis doa supaya kami singgah Mardi Agro Tech park lagi. Jadi doa mereka termakbul lah. 

Kami check out hotel 12pm. Relax je lambat-lambat. Pagi tu lepas makan Nasi Lemak kat hotel, minum SHAKE COOKIES AND CREAM HERBALIFE pulak. Bagi badan segar balik. Sakit wooo badan mak buyung 7 bulan bila makan macam-macam ni. 

Shake dulu!! 

Ke Agro-Technology Park Mardi lagi

 Budak-budak suka sangat sini. Kami pun boleh la layan


Makan ais krim ni lagiii. Hehehe

Ada tempat Arnab

Cuti sekolah dah mula. Baazarnya pun meriah




Singgah CAMERON VALLEY TEA HOUSE lagi otw turun

Badan dah letih-letih tu, memang mengidam shake jela sepanjang masa. Tapi gigih juga habiskan sisa terakhir kami di Cameron Highland untuk minum Teh Tarik jugak hahah. Walaupun dalam hati hanya ada Herbalife Shake.



Layan Spider Girl kejap. Next time datang kena bawak proper Sports Shoe untuk anak-anak jalan trekking betul-betul.

Layan jiwang pulak sebab dia dah ngantuk

Travel jauh macam mana pun, ini lah TEH TERBAIK yang saya paling suka.
Antioxidant
Detox
Tingkatkan metabolisma
Tambah tenaga
Bantu kawal appetite

Banyaknyaa kebaikan Teh ni. Jadi, memang tak shopping Teh langsung nanti expired je. Heheh. Sebab satu rumah kami semua minum Teh Herbalife jee. 

Ada macam-macam flavour pulak tu!

Green Tea / Pomegranate Tea

Lemon Hibiscus Tea, Peach Tea

Korang nak teh yang mana? ;D


Sekian sharing tentang journey kami ke Cameron Highland baru-baru ni.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...