Tuesday, December 21, 2010

Herbalife: Ibu Mengandung?

Bismillah

Herbalife during pregnancy

Btw, terima kasih atas semua ucapan2 tahniah dan doa2 anda semue. Atas permintaan sesetengah pihak, aku akan ceritakan kat entry ni tentang Herbalife as Nutrition During Pregnancy. AKu tau ramai ibu2 kat luar sana takut nak ambik Herbalife during 1st trimester sebab 1st trimester kan sensitive lg. The thing is, InsyaAllah Herbalife is safe, sebab die bukan ubat atau ape2 benda lain. Kalau korang minum milo, minum susu, Herbalife ni sama je! Beza antara Herbalife dan minuman lain;

1. Herbalife low calorie, high nutrition, which makes it NUTRITION DENSE FOOD. Dan Nutrition Dense food is highly recommended for pregnant women. Please note that susu bagus untuk ibu mengandung tp pengambilan lebih dr 2 gelas sehari boleh menyebabkan weight gain dan susah nak turun balik. ;)

2. Herbalife tak dijual di kedai2, sebab it provides coaching. Cuma bila dijual melalui coach, orang dah tersalah anggap. "Oh MLM product!" So jangan tertipu dengan issue okey.

And please lah, Herbalife BUKAN UBAT KURUS!!! Some of people out there takut nak ambik Herbalife time pregnant sebab takut lose weight. No no no...u wont sayang. Just drink the shake, and eat like an elephant, u'll still become an elephant okey. ;)

Sebelum nak cerita tentang diri sendiri, aku nak cerita tentang Kak Ain dulu. Sebab baby aku dalam perut lagi. Aku hanya mampu berdoa kesihatan baby, dan aku hanya mampu cakap, aku ambik nutrisi Herbalife in my first trimester and Alhamdulillah doktor kata baby sihat. Aku boleh g melancong 10 jam pergi Jordan dan 10 jam balik Malaysia dan kat Jordan jalan2 banyak giler. Adela penat sikit compared to berbadan satu, tp Alhamdulillah, aku bahagia je. Tapi baby tak keluar lg, taknak ckp banyak.

"Ya Allah, bagilah saye dan baby sihat!! Sy dah jaga yg terbaik, jd sy serahkan segalanya pd Allah."-that's my prayer everytime I take my Herbalife shake. ;)


Kak Ain During Pregnancy

Okey Kak Ain.

Yes she took Herbalife everyday during pregnancy, and everyday during breastfeeding.

before baby keluar. ambik shake everyday during pregnant

baby dah keluar. Alhamdulillah sihat.
Abg Musab dah lose 27kg.
So he's a Hot Ustaz & Walid.

baby dah besar sikit. kak ain dah LOSE WEIGHT.
Which makes her become Hot Momma. ;)
So both of happy with each other. Alhamdulillah.

baby dah besar..so dah pandai tengok iPad. T_T'
My observations is like this;

Kak Ain mampu bergerak dr Jordan ke KL, KL ke Korea, Korea balik KL, KL ke Taiwan, Taiwan balik KL, KL ke Penang, Penang ke KK, KK balik Penang, Penang balik KL. Okey tu semua kerja Herbalife la kan yang bagi jalan banyak2 tu. ALHAMDULILLAH (lepas berusaha jangan lupa puji Allah). Baby pun sihat...Alhamdulillah!

Nak takut ape lg? Nutrisi je. Kalau anda minum ape2 minuman, then anda boleh minum Herbalife. =D

Aku pulak? Gambar ngan shake takde lg. Takde sape nak ambik. AKu excitednye nak tulis entry ni, kat rumah sorang2, taknak tunggu Abang balik pastu posing ngan shake Herbalife. Hehe.


Aku During Pregnancy

Alkisahnye aku macam ni.

Waktu kami tengah expecting baby, aku minum BANYAK SHAKE HERBALIFE sehari k. Pagi je dah 2 shake confirm. Sepanjang hari lain lagi.

First month pregnant pun same. 2 shake pagi wajib. Waktu tu sibuk giler sbb dah hujung sem. Ade role play yang aku direktornya. Huh honestly nak pengsan aku direct drama tu sebab tengah2 direct drama, ade baby under construction dalam perut aku okey! Gile betul. Alhamdulillah aktiviti tetap berjalan lancar. Tak caya boleh tanya team aku betapa ligat nye aku menyelesaikan project. Hehehe.

Second month pregnant, dah kurang sikit shake. Sebab perut dah kecik. Takleh minum 2 shake sepagi. huhu. SO aku minum 1 shake, tp increase scoop jd pekat sikit. Pastu g Jordan!!! Hehe. Seronok. Alhamdulillah. Aku tak cek doktor pun rahim aku selamat tak nak jalan jauh2 ni. Sebab Kak Ain pun naik flight balik Malaysia time baby die sama umur perut dengan baby aku skang. Tapi aku istikharah dulu. Supaya apa2 jadi aku takkan nyesal. So istikharah okey, kami pun dengan gembiranya bergembira.

Yang tak bestnye, aku memanglah memang perut kecik (herbalife tak membuatkan anatomically perut anda membesar ye). Pastu bile perut kene share dengan baby plak, lagilah kecik. So portion makanan aku berkurang dr 1 pinggan menjadi 1/2 pinggan. Tetap 3 kali sehari. Urgh...sedih. So efek energy gak la sebab dah kurang makan. Alhamdulillah ade shake Herbalife. Walaupun kenyang giler nak habiskan 1 shake, kene paksa gak, sebab kalau tak nutrition aku memang kurang. Alhamdulillah, terima kasih Herbalife. Kepada ibu2 yang boleh makan banyak di luar sana, makanlah makanan berkhasiat ye. Kesian baby tu kne makan junk food. =)

Eh tapi ayam masak merah yang Abg Shahrul dan Kak MArwah masak adalah satu2nya makanan yang au boleh makan sampai tambah 3 kali!!! Oh sedapnye. (sebak jap,terliur,terkenang) =') Dgr kata depan balik Malaysia January ni. Order untuk Mama Baby ye Kak Mawah n Abg Sagul!!! Hehehe...

Time first trimester, untuk all pregnant women, memang tahu yang first trimester adalah moment paling menduga sekali sebab MORNING SICKNESS, UNCOMFORTABLE baru nak adapt ade makhluk dalam perut, and etc.


Time tu jugaklah aku

final exam
banyak giler assignments
cuti intersem and aku jalan2 g Jordan

And Alhamdulillah ade alternative breakfast yang NUTRITION DENSITY which my Herbalife shake yang boleh aku ambik on daily basis. Bayangkan morning breakfast aku roti...atau...roti canai...atau nasi lemak... well pernah je sekali dua aku tak minum shake pagi. Penat sangat rasa. Cam taknak buat ape. Mcm nak tidur je. Huh.

Alhamdulillah. Aku tak pernah tau beza pregnant with or without Herbalife. Ade kakak ni share, before this die pny morning sickness teruk. Tp dah ambik Herbalife, tak rase langsung! Aku takleh keluarkan statement mcm tu, sbb aku tak pernah rasa pregnant tanpa Herbalife, dan aku taknak rasa. =)

Aku pernah gak terasa sedih sbb ade gk morning sickness tu. I was thinking,
"Uhhh...mabuk jugak. Org Herbalife lain tak mabuk pun..." Lalu tersedih seperti muka ini =(
Pastu doktor tanya, "muntah dah berapa kali?"
"Errr...dlm 3 bulan ni adelah 4 kali."
Lantas doktor berkata, "EH OKE LA TU TAK TERUK!!"
Ceh...lebih2 la Amalina.

Ade gak kakak2 Herbalife yang share, anak first memang teruk sikit, sebab perut ketat lagi. (hehe comel gk statement 'perut ketat'). Aunt Kamilah pun cakap camtu. Aunt Kamilah pny baby sama umur dengan baby aku. Tapi die anak ketiga. Comel tak upline downline beranak sesama nanti? Weee...InsyaAllah. Semoga Allah pelihara kami.

Mama kata aku sbnrnya ikut Mama. Tapi Mama dulu takde Herbalife. Muntah everyday. Pengsan agak kerap. Solat macam kain buruk. Takleh minum air kosong langsung!! Wah teruknya. Then aku terus bersyukur yang teramat. Muka aku pun gembira balik. =)

Gambar aku ngah mnum shake kat NC kt KK.
Time ni ngah pregnant dlm 2 bulan.

Some of u guys mungkin fikir, "Alah aku tak ambik Herbalife pun sihat je". Then syukurlah. Takde sape paksa....and some of u guys pulak is looking for a solution of healthier food everyday, because every moms wants the best for the baby. If you r thinking about Herbalife, but wondering is it safe, then no need to worry my dear moms. Ingat je ape yg korang minum pepagi sama selamat dengan Herbalife. Cuma Herbalife is Nutrition Density. ;)

And some of u guys nak ambik Herbalife sbb taknak gain weight banyak sangat after birth nanti, no worries. It is safe InsyaAllah. =)

*Btw, sedang mengarang entri ini, terasa sedih pulak teringat org2 di Jordan. Isk isk. Balikla cepat. Abang Musab...balikla time Ina beranakkk...heee...*



8 comments:

Roxy zai said...

akak,ni ada sorg komen kat blog sy..

Hi Roxy.. Saya mau share sikit pasal mengambil herbalife waktu pregnant nih. Saya advice utk jgn ambil kalau mengandung, ini berdasarkan family saya sendiri. Kakak ipar saya mmg gemuk, jadi dia pun minum herbalife, and badan dia mmg turun lah. Selepas 2 bulan ambi herbalife, dia dpt tau yg dia mengandung. Saya tak pasti pula kalu dia stop atau continue minum herbalife semasa bersalin, sbb slepas bersalin tuh mmg badan dia lebih kecil berbanding sebelum dia hamil. Baby dia lahir berat 2.75kg (ok la kan), tapi c baby tu susah mo naik berat badan. Walaupun sekarng suda berumur 1 thn 9 bulan, badan dia masih slim dan kecil, mmg tidak nampak kemontokan baby spt yg kita biasa tgk tu. Mau ckp keturunan tak juga, sbb abg dia yg lahir 2.6kg pun jadi montel selepas 4 bulan. Bapa sya ckap itu dsebabkan kak ipar saya minum herbalife. Wallahualam.
So my advice, kalu kita hamil atau merancng ingin hamil dlm tempoh 3 bulan tu, jgn lah minum herbalife, manatau nnt dpt kes mcm ipar saya ni. Minumlah bila suda brsalin dan bercerai susu dgn anak kita. Ehem... saya pun baru cerai susu dgn anak, jgn mmg plan mau ambil herbalife ni hehehehe. ;-)

rahmah said...

ina, thanks for this, senang nak btau org yg risaukan herbalife ms mangandung. :)

Ina Allen said...

Zai!!! That is totally SO NOT BECAUSE OF HERBALIFE!!!

Banyak giler mothers yang pregnant ambik Herbalife n baby gemuk2 sihat je. Contohnye my sister, nadiah mohd, aunt kamilah, kak aisyah, and ramai lagi.

Kalau g training banyakla jmpe org2 yang mengandung menyusu dan membesarkan anak dgn Herbalife.

And my customer taking herbalife time breastfeed, before herbalife anak die underweight n xleh gain. After the mom take Herbalife, ALHAMDULILLAH berat baby naik mendadak and doktor kata dah capai berat sihat baby. =)

Sometimes people make conclusion out of 1 issue. SO no worries, kalau pergi training selalu mcm akak InsyaAllah yakin. =)

. . . h u s n a . . . said...

mcm comel je ayat ko "balik la time ina beranakkkk.." hahaha... :D
eh, tak wish lg~btw.. jge baby leklok aw..

ahl mujahideen wa syuhadaa' said...

okeh b0oleh! ayam masak merah, ikan masak merah, udang masak merah, sotong masak merah insyAllah jalan! hehe ;)

farah said...

As salam Amalina,

saya baru jer nak mencuba produk herbalife nih. and saya tengah preggy for 5 weeks. andainyer saya consume F1 & F3, bagaimana dengan susu anmum materna? kene berhenti dari amik herbalife atau blasah jer minum dua-dua?

haNem said...

akak, nak tny, makan herbalife ni kan, segala mak nenek vitamin yang hospital kerajaan pimpinan suami rosmah tu kite bleh makan macam biase ker?sekian terima kaseh

Kinokuniya said...

Assalamualaikum...

Saya baru tau yang saya pregnant...rasanya dalam 5-6 minggu kot....this is my 3rd pregnancy but my 1st after consuming HL....soalan saya, sebelum pregnant saya on weight lose program...so bila dah pregnant ni how and what should i take daily?cemana my shake intake?i takut kalo amik makanan biasa + shake lagi i will gain weight berlebih-lebih pulak...

Need advise....thanks

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails